Учительський записничок


Практикум із розвитку комунікативної компетентності вчителів 

(розробки тренінгових занять)



Попри те, що соціально-психологічні тренінги різноманітних напрямів є доволі популярними, тим не менш для когось з учас­ників Вашого заняття вони можуть виявитися новою та незвич­ною формою роботи.

Для забезпечення входження людей у групу будь-який тре­нінг має вступну частину, що складається зі знайомства членів групи між собою, тренера з групою та встановлення правил гру­пової роботи.


Google- сервіси для вчителя


Сертифікація


Портал   підготовки    вчителів   біології до сертифікації


Десять порад молодому вчителю






Компетенції – компетентність, освіта – освіченість


Поборники радянської методології «знань, умінь та навиків» мимовільно визнають, що здолати кризу низького рівня умінь та навиків ніяк не вдається як за колишньої 9/10-річки, так і за теперішньої 11-річки. І це попри зміщення поглибленого вивчення окремих предметів на все більш ранній вік – аж до початкової школи. Про дієві шляхи досягнення освіченості розмірковує заступник директора з НВР фізико-технічного ліцею м. Херсона Володимир Бєлий.

Проект НУШ: компетенції – компетентність та освіта – освіченість





Довідник педагога - початківця

Класифікація типів уроку










Робота в сучасній школі вимагає від педагога як професійної, так і юридичної грамотності. Сьогодні пропонуємо Вашій увазі загальні принципи роботи зі шкільною документацією.



Робота зі шкільною    документацією,

або Не такий страшний   чорт, як його малюють
https://drive.google.com/file/d/0B96HK4pCNHMvOGhTUmxuNFZXdnM/view




ПРОГРАМА
засідання методичного об’єднання вчителів біології
Інгульського   і Корабельного районів
«Методична грамотність - основа розвитку професійної компетентності вчителя.
  Використання інноваційних технологій у викладанні біології»


Грудень  2016 р
Ми змінили своє оточення так радикально, що тепер повинні змінювати себе, щоб жити в цьому новому оточенні.
Норберт Вінер,
.


Мета засідання:
*      надання якісної дієвої допомоги вчителям у реалізації актуальних завдань розвитку   професійної компетентності  та рівня психологічної готовності до впровадження педагогічних інновацій;
*      активізація творчого потенціалу педагогів;
формування здатності до швидкої адаптації в умовах, що постійно змінюються.
Учитель - це той, хто думає про зміни й інновації як про своє життя.
М. Фуллан

 План роботи
1. Методична грамотність - основа розвитку професійної компетентності вчителя                             Дибченко В. І.
вчитель біології  ЗОШ №29,
 керівник МО вчителів біології Корабельного району
2.  Використання інноваційних технологій у викладанні біології               Ушакова Л. Б                                                  
вчитель біології ЗОШ №50
керівник МО вчителів біології
Інгульського району
3.  Сучасні технології в освіті вже зараз:
·        Інтерактивні технології (з досвіду роботи)
Бондарева  Н.В. ,
вчитель біології ЗОШ №46
·        Проектна технологія (з досвіду роботи)
                                                        Цуркан Н.О..
 вчитель біології ЗОШ №42
·         Компьютерно -інформаційні технології. Групова навчальна діяльність (з досвіду роботи)
Гунько А. І., ,
вчитель біології ЗОШ №28
Методична грамотність - – це система методичних знань про компоненти процесу навчання, система методичних умінь і навичок виконання відповідної педагогічної діяльності з предмета.
Методична грамотність -  основа розвитку освіченості, професійної компетентності, культури, ментальності





Візія сучасної української школи

1. Навчання протягом життя
2. Навики XXI ст. – до шкільних програм
3. Школа як хаб  
4. Учителі як тьютори  
5. Сім`я як стейкхолдер освіти
6. Більше суб'єктів в освітньому процесі
7. Нетрадиційним шкільним практикам – так!
8. Сучасні технології в освіті вже зараз


Галина Шутова, 20.03.2015  125649  20

Рефлексия как этап урока: виды, приемы, примеры


Учителя, которые только начинают свой профессиональный путь, часто не придают значения такому важному этапу урока, как рефлексия. Вроде слышали, что это такое, вроде знают, что рефлексия — это самооценка. Но на практике зачастую этот этап урока представлен в виде банальных "смайликов", листочков разного цвета и прочих картинок, которые учащиеся дружно "лепят на доску" в конце урока. Иногда учитель просто ограничивается вопросом: "Вам понравился урок?" Все ученики дружно кричат: "Да!" — и все довольные расходятся по домам. Казалось бы, придраться не к чему: рефлексия была? Была! Оценку уроку поставили? Поставили! В поурочном плане этап назван красивым словом "рефлексия"? Имеется такое! И никаких претензий.

http://pedsovet.su/metodika/refleksiya/5665_refleksiya_kak_etap_uroka_fgos




Галина  Миколаївна Гич
      Завідувач кафедри мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент
Як навчати сучасних дітей?
Зміна 1: Швидкість навчання. Педагоги повинні прискорювати сам процес навчання. Подача інформації повинна відбуватися швидше, часу на вирішення завдань необхідно давати менше, а отримувати результати, аналізувати їх і реагувати на них треба відразу ж.
Зміна 2: Одна картинка варта тисячі слів. Сучасні діти по-іншому сприймають інформацію. Для них все має бути яскравим, видовищним, наочним. Тому урок та ін. навчальне заняття для представників цих поколінь, має об'єднувати в собі традиційні інструменти (дошка, маркери) і нові технології навчання (проектори, мобільні телефони, комп'ютери).
Зміна 3: Мультизадачність і вміння зацікавити. Багатьом дітям набагато зручніше робити кілька речей одночасно. Саме тому сьогоднішній урок має включати нові інструменти - в тому числі і ігри і динамічні інтерактивні завдання. Більшість дітей абсолютно не розуміє, навіщо потрібно читати книжки і сидіти над зошитами. Потрібно не намагатися переконати їх цьому, а зацікавити.

Зміна 4: Система заохочень. Сучасні діти готові працювати, якщо знають, що отримають визнання і винагороду за свої труди. При цьому вони хочуть отримати його відразу та негайно. Необхідно заохочувати їх роботу, підвищувати якість і швидкість виконання операцій



Галина  Миколаївна Гич
      Завідувач кафедри мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент

Корисні сайти для біологів

      Український біологічний сайт www.biology.org.ua Висвітлення сучасного стану біологічної науки та освіти в Україні.
•Все для учителя биологии bio.1september.ru Електронна версія газети «Біологія». Матеріали для вчителів: «Я йду на урок біології».
•Для вчителя хімії та біології www.uroki.net/docxim.htm Розробки уроків, календарні, тематичні, поурочні плани, розробки уроків для вчителя хімії та біології в школі.
•Світ презентацій: ХіміяБіологія. На цьому сайті Ви можете скачати презентації PowerPoint
Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти
Асоціація учителів біології України (на сайті розміщена документація для вчителів біології, навчальна програма, відповіді на завдання ЗНО, матеріали по атестації вчителя...
Ілюстрована енциклопедія тварин (рос) (на сайті детальна інформація і фото про вид певного ряду тварин)
Біологія для вчителя (сайт на якому зібрано по розділах адреси різноманітних біологічних сайтів з посиланнями на них)
Наша школа (матеріали з усіх навчальних дисциплін, для керівництва, класного керівника та ін.)
Біологія (сайт, на якому наявна інформація з біології від ботаніки до еволюційної теорії. Це посібник біології з малюнками і фото)
Українські Карпати. Заповідні території (на сайті детальна інформація про заповідники та Національні парки Карпат)
Зоологія - наука про тварин. Повні уроки. (Різноманітна довідкова інформація про тварин нашої планети.)
Земноводні України (все про земноводних України: поширення, поведінка, чисельність)
Портал готових презентацій(презентації з біології на рос. мові)
Шкільний кабінет (Блог містить перелік і зразки необхіднох документації для шкільних кабінетів)
Кучка.інфо ( розробки уроків та ін.)
http://bio.1september.ru/urok/ Для біологів всі матеріали на основі яких був створений сайт були опубліковані в журналі «Біологія»
http://www.school.edu.ru/catalog.asp?cat_ob_no=25&oll.ob_no_to= Каталог ресурсів по біології
http://edu.glazov.net/to_teachers/bio/ Образовательные программы по биологии. Рекомендованные та авторские книги. Методические материалы. Обязательный минимум содержания образования по предмету "Экология".
http://bio.1september.ru/ Для учителя биологии
pti.kiev.ua/ Персональний сайт вчителя біології м. Києва Павленко Тетяни Іванівни http://biology1.ucoz.ru/ Сайт вчителя біології Середенко С.Г.
biology.civicua.org/ Всеукраїнська громадська організація Асоціація  вчителів біології України
www.noosfera.org.ua/ НООСФЕРА
medbiol.ru/ БИОЛОГИЯ И МЕДИЦИНА
www.livt.net/ ЭИЭ "Живые существа
bio.1september.ru/urok/"Я иду на урок биологии"



10 порад для вашої онлайн-сторінки:
grate-01
Ці поради корисні для вчителів, які мають свій блог чи зареєстровані у Twitter, Facebook або будь-якій іншій соціальній мережі.
1.      Захистіть свої приватні сторінки.
2.      Стежте, щоб загальнодоступна сторінка виглядала професійно.
3.      Загальнодоступний чи приватний? Перед тим, як щось опублікувати, запитайте себе «Як би я на це відреагував, якби був татом чи мамою одного з учнів?»
4.      Покажіть своїм учням приклад того, як потрібно поводитися онлайн.
5.      Чітко вказуйте інформацію про себе та свої цілі. Якщо ви хочете ділитися ідеями, матеріалами та інтересами з іншими вчителями, то вкажіть в себе на сторінці: «Я працюю в початковій школі… і тд.».
6.      Ніхто не забороняє вам викладати свої фото, але обирайте їх з розумом.
7.      Захистіть свої паролі (не дозволяйте учням користуватися свої комп’ютером чи мобільними пристроями).
8.      Стежте за своїми «підписниками» та «друзями». Регулярно переглядайте їхні сторінки, адже навіть якщо на вашій сторінці немає нічого такого, на їхніх могло появитись.
9.      робіть свої профайли «приватними», щоб їх змогли переглядати лише ваші «друзі» або ті, кому ви надаєте доступ. Таке обмеження стоїть в мене на Instagram, що дозволяє мені особисто схвалювати усіх «підписників».
10. Попросіть друзів та родичів не позначати вас на тому, що може скомпрометувати вас як професіонала. Таке траплялось вже і зі мною, і з моїми колегами.  




Немає коментарів:

Дописати коментар